fredag 30. juli 2010

Viking Tour Dag 7

Dagens etappe, fra Geilo til Rjukan, var egentlig motsatt av første dags etappe, men med en liten tvist på slutten, vi skulle sykle opp 750 høydemeter til Gaustadblikk. En liten avstikker rett før Rjukan etter at vi har syklet 12 mil og over 3 fjell. Jeg stappet i meg 3 sportsbarer og drakk over 2 liter sportsdrikk underveis, men det gikk ikke lett opp denne bakken likevel ;-)

Generelt sett så vil jeg si at jeg har klart å restituere meg underveis i Touren, og beina føltes faktisk friskere i dag enn første dagen. Selv etter dagens monsteretappe så føles ikke beina utslitt. Nå skrives dette i glykogenrus og energien et på topp.

Det var tungt i alle bakkene i dag, jeg startet hardt og kom med en pulje av gjevngode bakkeklatrere. Vi holdt stort sett følge til mål. Det var tider der jeg vurderte å slippe pulja, men bet tennene sammen og turde ta ut det lille ekstra. Det ga selvsagt uttelling tidsmessig, men tiden betyr jo veldig lite her. Jeg er langt nede på resultatlistene.

Som oppsummering så vil jeg si at Touren har vært vellykket. jeg hadde som mål og få god trening og det tror jeg at jeg har fått. Jeg kunne vært forut et par bakker som jeg ikke tror ga noen ekstra treningseffekt, snarere tvertimot.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar