mandag 26. juli 2010

Viking Tour Dag 3

I dag har turen gått fra Aurland til Gaupne. Dagen startet med å sykle igjennom den 25 km lange Lærdalstunnelen med politieskorte.Det går faktisk ganske greit å sykle igjennom denne tunnelen, litt kjedelig selvfølgelig, men likevel litt eksotisk.Etter å ha gjennomført en relativ flat del fram til Øvre Årdal, så braket det løs i en bratt og lang bakke på veien over til Turtagrø, opp til 1300 moh. Jeg fikk ikke opp intensiteten i dag heller, og det ble også tungt. Jeg gikk nok litt tom for energi midt i bakken, men med litt mer fokus på å drikke mer sportsdrikk så kom jeg meg litt igjen og fullførte med stil :)
For å tallfeste det med ikke å få opp intensiteten, så hadde jeg ikke noe tid i pulssone 5 og kun 12 min i pulssone 4 på hele turen. Dette er helt utypisk for meg, jeg pleier i ritt å ligge på 80-90% av tiden i det som jeg kaller pulssone 5. På turen fra Lysebotn for et par uker siden så hadde jeg 50 min i pulssone 5.
Jeg tror både manglende fylling av glykogenlagre og litt tunge muskler er skyld i dette. Jeg håper at kroppen vil vende seg litt til hardkjøret og at jeg får en bedre avslutning, men jeg er ikke overoptimistisk. Uansett så får vi mange fine sykkelturer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar