torsdag 29. juli 2010

Viking Tour Dag 5

Denne dagen startet med å sykle over Vikafjellet. Siden etappen før var en hvileetappe, så synes jeg faktisk at beina var litt bedre denne dagen. Jeg merker at jeg er nødt til å hive innpå med karbohydrater underveis, ellers så stopper det opp. Meget bra vær på denne etappen som endte opp i Ulvik.

Denne dagen inneholdt også en kveldsetappe opp til Osagjellet. En tur på 10 km inn til fjellet og selve fjellet var en 10km bakke med stigning på over 1000m. Det var et par flate partier i bakken, slik at stigningen ble høyere enn de 10% en skulle forvente. De med GPS målte stigning på 20% over et strekk, ellers mye stigning rundt 17.5%. Dette ble for bratt for meg og min utveksling på 39/27, denne bakken ble et slit. På toppen var det overskyet og det begynte å regne på veien ned. Det var ikke moro å kjøre ned heller, en relativt dårlig vei og veldig bratt. Denne turen kunne jeg vært foruten gitt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar