lørdag 24. juli 2010

Viking Tour Dag 1

Dagens etappe startet med 3 mil bak master bil i helt flatt terreng langs Tinnsjø. Deretter så startet dagens første stigning, fra ca. 240 moh til over 1100 moh. Etter en bratt utforkjøring så startet startet dagens andre bratte bakke på vel 400 høydemeter, så den 3dje på 200, og til slutt en på 150 moh opp til tidtakingsslutt. Da hadde vi kjørt 12 mil totalt og steget 2100 høydemeter.

Jeg kjente allerede mens vi lå i rolig tempo bak masterbilen at beina føltes tunge og de kjentes fortsatt tunge i bakken. Derfor så fikk jeg ikke opp den intensiteten som jeg hadde forventet. Jeg klarte likevel å holde denne intensiteten helt inn til mål, slik at totalt sett så var det en OK dag.

Jeg aner ikke hvorfor beina var så tunge, kanskje den lange bilturen, dårlig søvn, dehydrering i varmen. Det bli uansett spennende å finne ut hvordan kroppen reagerer i fortsettelsen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar