lørdag 19. juni 2010

Fordeling av girbruk i Nordsjørittet

Ved å se på fart og kadensdata lagret i pulsklokka så har jeg laget en fordeling av girbruk i rittet.

Bildet viser prosentvis bruk av gir. Girene er angitt med nummer i henhold til utveksling, laveste har nummer 1 og høyeste 19, og krankskive nummer og kassettskive nummer. Ref. forrige bloggpost.
Kadens og fartstallene er ikke helt samstemte, jeg ser dette gir litt feil gir av og til. I tillegg så blir de feil når jeg stopper å trø eller bytter gir i 5 sekundersperioden klokken måler over. I tillegg så har flere gir på den store og lille krankskiva omtrent lik utveksling (en utveksling er faktisk helt lik, derfor er det bare 19 unike gir). Fartssensoren var heller ikke helt stabil. Jeg har derfor fjernet noen gir fra fordelinger som jeg vet jeg sjelden bruker.
Det laveste giret et jo brukt litt, jeg ser at noen av registreringene er feilregistreringer, men jeg kjørte faktisk Tinghaugbakken på dette giret med en fin kadens,70 som laveste.

Her er fordeling av kadens/tråkkfrekvens i rittet:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar