onsdag 2. februar 2011

Skovalg om vinteren

I et innlegg om vinterbekleding i desember i fjor, så nevnte jeg aktiv varme i skoene. Dette fungerte for så vidt bra, men jeg fikk likevel en innskytelse om å kjøpe meg vintersykkelsko og ble da også anbefalt vintertrekk. Dette må jeg si har fungert kjempebra for meg. Nærmest uansett temperatur så kommer jeg hjem relativt tørr og varm på beina. Har ikke vært i frøse et sekund og det uten å bruke noe aktiv varme. Når det har regnet mye så har det rent noe vann ned langs beinet, men jeg har likevel holdt varmen.

Jeg tror at vintertrekket er en viktig ingrediens. Det var en dag det var litt varmere, så jeg tenkte at det kanskje ville bli for varmt med vintertrekk og jeg tok på det gamle Gore-tex trekket. Da ble jeg mye våtere og kaldere med en gang. Jeg tror at cluet med vintertrekket er at det er isolert og at denne isolasjon hindrer fuktig luft inne i skoen fra å kondensere. Den får tid til å diffundere ut av skoen.

Jeg bruker Chiba trekk og NW sko.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar