søndag 8. april 2012

Oppsummering 2012-Q1

Som tidligere nevnt så var det planlagt med noen justeringer av treningsopplegget i Q1 i år i forhold til i fjor, fordi jeg i 2 år på rad har ment at jeg har hatt en formtopp for tidlig og med en etterfølgende formdipp i viktige ritt i slutten av mai/juni. Jeg har kuttet ut GC treningssamling og utsatt formoppkjøringen noe. Jeg har også begynt å trene med en lokal sykkelklubb, TOSK, i stedet for å trene alene, for å få litt mer guff i oppkjøringsfasen.

Jeg har brukt Påskeferien som en slags treningssamling med mye sone 1 kjøring. Fra nå av blir det bare formoppbygging og ritt.
Treningstimer pr. uke.

Som grafen viser så har jeg trent jevnt i vinter. Jeg har prøvd å kjøre periodisering. Det meste er sone1, men med noen korte drag i sone 2/3.

Jeg har for det meste trent ute. Det har ikke vært noen ekstremt lave temperaturer og etter at jeg i fjor knekte koden for hvordan kle seg om vinteren, så har jeg ikke en gang vært i nærheten av kald. Det blir vel verre nå framover når det blir "varmere".

Temperatur pr. treningstur

Jeg har satt opp Polar klokka til å ta mellomtid hver 5 km, samtidig lagrer den temperatur. Ovenfor vises grafen for den laveste temperaturen for hver treningstur, for i fjor og hittil i år. GC gjorde et visst utslag i mars i fjor, ellers så ser en vel at tempen i april har vært lavere enn i fjor. Håper tempen snart bikker 10 grader.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar